A vesztes stratégiák

Bizonyára már észrevettétek, hogy a posztjaim egymáshoz is kapcsolódnak. Így tehát az előző posztban megígért vesztes  stratégiákról fogok egy “rövidet” írni. Erről nem lehet eleget beszélni, nyilván ezt egy terápiában sokkal alaposabban ki tudjuk bontani.

Mivel pszichológusként és párkapcsolati mediátorként is sokat dolgoztam kapcsolati problémákkal, biztonsággal állíthatom, hogy az öt vesztes stratégia mindenfajta kapcsolatban vesztes. Nyilván alapvetésben a párkapcsolatra szólnak, de ezeket mindenhol alkalmazzuk. MEGJEGYZEM SEHOVÁ SEM VEZET: VÉGELÁTHATATLAN VITÁKHOZ, FELESLEGES VESZEKEDÉSEKHEZ, LÉNYEGTELEN KÉRDÉSEK IDŐTÖLTÉSÉHEZ.

5 vesztes stratégia

  1. az igazság hajszolása (azon vitatkozni, hogy kinek a véleménye igaz vagy pontos)
  2. a partnerünk irányítása (direkt és indirekt módon egyaránt)
  3. a gátlástalan önkifejezés (jogom van arra, hogy spontán bármikor megosszam veled az érzéseimet)
  4. a megtorlás (direkt és indirekt is lehet)
  5. a bezárkózás (ne keverjük össze a felelősségteljes távolságtartással) azért keverhető össze, mert álcázza magát: érett elfogadásnak!

Íme “ŐK” azok. Vannak természetesen nyerő stratégiák is, amelyek orvosolják a fentieket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük